Skin care pomocníci

Skin care poslednú dobu prevláda nad dekoratívnou kozmetikou. Nie vždy to tak bolo z môjho pohľadu. A keď sa nad tým zamyslím, tak ani u mňa, aj keď som si dávala záležať na čistení a bez pocitu čistej pleti som nezaspala.

Každopádne postupný progres je tam značný. Pamätám si úplne začiatky ešte zo strednej, keď som začala používať odličovaciu vodu a nejaký obyčajný krém. Bola som z toho celá nadšená, že wow. Od tých čias však prešiel nejaký čas. Začala som využívať čistiace strojčeky, dvojfázové odličovanie, pény, gély, oleje, rôzne krémy, séra a pravidelne masky. Aj samotné množstvo produktov sa tak zväčšilo a chcelo to naštudovať si samotné postupy, čo, kedy, kde a ako. 

Všetko som si prispôsobila podľa svojich potrieb a za posledné obdobie mám svojich troch favoritov, ktorých mám v každodennej rutine, či už rannej alebo večernej, prípadne oboch. 

Myslím, že všetky vám budú známe, ale predsa len nejaké tipy sa vždy hodia.

1. Konjaková hubka

Táto srandička mala taký boom pred pár rokmi, keď sa ku nám dostala. Potom mi prišlo, že bol trošku útlm a teraz je to už taká klasika. Musím priznať, že v tom boom-e ma nie, že odradila, ale ani nelákala. Asi aj tým, že každý ju mal a skúšal. Na chuť som jej prišla až minulý rok na jeseň, keď sa ku mne dostala v lekárni. 

Zapáčilo sa mi čistenie s ňou, nakoľko mi môj čistiaci strojček po rokoch vypovedal službu a náhradu som ešte nemala vymyslenú, ani nájdenú. Asi prišla v pravý čas :D 

Super je, že mám mnoho využití. Okrem samotného čistenia, ju môžete použiť aj na peeling, či zmývanie masiek. Zároveň je to aj kvázi eko verzia čistenia, lebo ju používate pravidelne, čiže aj bezobalová verzia. Je to čisto prírodná záležitosť vyrábaná z japonskej rastliny Konjak. 

Kúpite ju v každej drogérii. Keď je suchá, tak je veľmi tvrdá, ale stačí ju podržať chvíľu pod teplou vodou a pekne zmäkne. Vtedy je ready na použitie. Vydrží tak 2-3 mesiace, aby bolo samotné čistenie a jej používanie čo najefektívnejšie. 

TIP: 1x do týždňa ju dajte do pohára/misky s vriacou vodou a pár kvapkami Tea tree. Ja ju tam nechávam počas celej noci. Pôsobí to antibakteriálne a hubka sa pekne vyčistí a zbaví nečistôt, ktoré do seba dostala.

2. Hubka na odličovanie

Staré dobre známe hubky na odličovanie pleti sú tu s nami už roky. Prvýkrát som sa s nimi stretla ešte ako dieťa, keď som chodila s mamou na čistenie pleti ku kozmetičke. Vtedy sa mi veľmi páčilo ako šikovne dávajú dole make-up, masky a sú na pleť veľmi šetrné a príjemné. Bol to úplný relax. No a tak som si neskôr zabezpečila svoje vlastné. Tiež ich bežne zoženiete v každej drogérii za pár drobných + je to tiež jedna z foriem eko vecičiek ako pomocníkov pri skin care.

Sú super na odličovanie, aj keď ja osobne ich skôr používam na zmývanie čistiacich gélov, peny, masiek a podobne. Sú mi k dispo aj na rannú aj večernú rutinu. Vydržia dlho. Odporúča sa začať používať novú, keď tá predchádzajúca sa už začne droliť. A rovnako ako konjakovú hubku, tak aj túto hubku čistím vo vriacej vode s Tea tree pravidelne, aby boli čistučké a suším voľne na vzduchu, aby nezatuchli.

3. Ruženínový roller/ masážny valček

Posledným z mojich tipov je ruženínový roller. Poslednú dobu sa často objavuje aj v spojení s gua sha kameňom. Oba slúžia na masáž tváre, ktorú prekrvia, pri pravidelnom používaní sa sľubuje aj zmiernenie alebo skôr predchádzanie vzniku vrások, odstránenie opuchov tváre a podobne. Mne najviac vyhovuje na ňom, že po nanesení séra na pleť a prejdení rollerom, sa pekne vstrebú. Tým, že sa pleť viac prekrví, tak je to "vklepanie" oveľa lepšie a tiež samotný chladivý roller tú pleť preberie. Oceníte to hlavne ráno. Preto aj TIP dať roller na noc do chladničky. Ten pocit ráno bude top.

Podstatné je rolovať ho od stredu tváre do strán niekoľko minút. Čo sa týka krku, tak v smere od dekoltu ku tvári. Samozrejme, pravidelnosť je podstatná. Ja osobne ho používam minimálne raz denne pri večernej rutine a keď stíham tak aj ráno ním pleť prejdem, ale nie až tak dôsledne ako večer, keď je toho času viac. 

0 komentárov