Mindfulness a pozitívne appky

 




Čas strávený na mobile je v období COVID-u oveľa väčší ako predtým. Avšak okrem neustáleho scrollovania Fb, či IG sú k dispo rôzne ďalšie appky, ktoré podporia aj psychické zdravie, ktoré poslednú dobu dostáva zabrať. 

Pomenila som trošku niektoré zvyky a obľúbila si niektoré činnosti, ktoré som predtým do dňa nezaraďovala a v tom mi pomohli práve nižšie spomenuté aplikácie. 

O čo ide?  

Už minulý rok po návrate domov z intráku som bola na mobile skoro stále. Ako som spomínala tak Facebook a Instagram boli neustále zapnuté. Okrem toho som však aj čítala rôzne články ako podporiť takú tú vnútornú spokojnosť, téma mindfulness má aktuálne veľký boom. No a tak som začala hľadať nejaké možnosti ako na tom popracovať. Taktiež zvýšiť čas mimo mobilu v ruke, ktorý som ocenila pri učení, ale nepredbiehajme.

1. Medito

Začnem touto aplikáciou, na ktorej fičím cca mesiac. Vcelku ma nakopla kniha od Dalajlámu o liečivej sile meditácie. Ale každopádne chcela som viac venovať čas sebe a nejakému takému vnútornému pokoju, nakoľko sa toho deje celkovo mnoho vo svete aj v osobnom živote. 

Každopádne appka je for free. Máte tam rôzne typy meditácii podľa nálady, začiatočnícky kurz, ako správne sedieť a podobne. Rovnako tam ránné meditácie, či večerné. A rátam Vám to aj streak, čo je celkom motivujúce, ak ho nechcete stratiť.

Viete si v rámci každej meditácie vybrať 5 alebo 10 minútové trvanie. Tiež si viete vybrať väčšinou z 3 ľudí, ktorí Vás viesť počas meditácie a v čase ticha máte na výber aj rôzne príjemné ukľudňujúce zvuky alebo teda aj ticho.

2. Flow- list

Appka, ktorú mám v mobile už dlhšie. Podstatou je, že každý večer si napíšete 3 veci, za ktoré ste vďačné za daný deň a tiež ohodnotíte daný deň číslom. Appka tam dáva, že za 21 dní si vytvoríte zvyk, ktorý je psychologicky podložený. Je to šikovná vecička, lebo minimálne sa nad daným dňom zamyslíte a aj keď bol totálne nanič, tak vždy sa v tom dá nájsť aspoň niečo pozitívne. Musím uznať, že párkrát som mala obdobie, keď som appka vynechávala, ale vždy som sa k nej nakoniec vrátila.

3. Forest

Tak táto aplikácia bola u mňa na dennom poriadku počas učenia na štátnice. Nainfikovala som aj kamošky, ktoré na nej fičia stále. Skvelá appka, kde si viete vybrať stromček, aký chcete, aby vám narastol a aj čas, počas ktorého na mobil nesiahnete, lebo inak vám stromček zomrie. Nakoniec vidíte celý les za daný deň/týždeň/mesiac/rok a aj čas, ktorý ste strávili mimo mobilu. 


Mňa osobne to veľmi motivovalo, lebo som nechcela prísť o stromček, ktorý rástol napríklad už polhodinku a bolo by po ňom, ak by som si otvorila na chvíľu insta. Čiže na sústredenie TOP-ka a vidím to na jeho ďalší boom, keď sa budem učiť na letné štátnice. 




1 komentárov

  1. Tak potrebujem podobné lebo ten môj dokonalý život je miestami až mnoc dokonalý a potrebujem niekde aj zrealaxovať :)

    OdpovedaťOdstrániť